fbpx
Blog Image

Problemy z hamulcami to najczęstsza przyczyna zgłaszania się do mechanika. Serwisowanie i wymiana tych części samochodu jest w wielu przypadkach nieunikniona, jednak istnieje wiele metod, które pozwolą znacznie oddalić konieczność udania się do warsztatu samochodowego. Jak dbać o układ hamulcowy w BMW? Przeczytaj, a na pewno się dowiesz!

Części układu hamulcowego

Odpowiednia pielęgnacja hamulców w BMW możliwe jest wtedy, gdy dana osoba wszystkie elementy takiego układu. Pedał hamulca jest bowiem jedynie częścią całego układu, którego części współpracują ze sobą po to, by w odpowiednim momencie zatrzymać samochód. Na układ hamulcowy składają się klocki hamulcowe, wirniki, przewody elastyczne, metalowe rurki, za pomocą których przemieszczają się niezbędne do działa samochodu płyny. 

Wciśnięcie pedału hamulca uruchamia cały ten system. Dochodzi do zwiększenia ciśnienia w przewodach hamulcowych, dzięki czemu załączają się tłoki, a klocki hamulcowe wypchnięte są na wirnik. Im mocniejsze przyciśnięcie pedału hamulca, tym silniejsze dociskanie klocków hamulcowych przez tłoki. Ściągnięcie stopy z pedału sprawia, że płyn hydrauliczny automatycznie zmniejsza ciśnienie, przez co na kilka milimetrów chowają się klocki hamulcowe. 

Jak pielęgnować hamulce tarczowe?

Skuteczne dbanie o hamulce sprawia, że naprawy mechaniczne w naszym samochodzie będą po prostu zbędne! Oczywiście niektóre awarie części układu hamulcowego, na pewno wymagają udania się do specjalisty, jednak pielęgnacja układu hamulcowego jest dość prosta i wcale nie wymagająca wprawy. 

Działanie hamulców a płyn hamulcowy

Płyn hamulcowy jest niezwykle ważną częścią każdego układu hamulcowego. Tego typu substancja może się w pewnym momencie zużyć, a także zabrudzić. Wymiana płynu hamulcowego jest często włączona do regularnego sprawdzania stanu auta – tego typu usługę oferuje między innymi serwis BMW. Płyn zazwyczaj wymienia się do drugi rok, ale niektóre usterki zmuszają niekiedy do częstszej wymiany tej substancji w samochodzie. 

Diagnostyka układu hamulcowego

Układ hamulcowy – tak, jak wielu innych systemów w samochodzie, może się zużywać wraz z upływem czasu. Poszczególne elementy tego układu są bowiem tak skonstruowane, że kierowca na pewno będzie w stanie wyczuć ewentualne zmiany w ich funkcjonowaniu. Najczęstszym sygnałem mówiącym o tym, że coś jest nie tak z naszymi hamulcami, jest ich syczenie. Oznacza to, że w całym układzie hamulcowymi brakuje płynu hamulcowego. Jeżeli taka sytuacja zdarzy się w drodze, należy jechać ostrożnie i przy najbliższej możliwej okazji wymienić brakujący płyn. Diagnostyka układu hamulcowego powinna opierać się przede wszystkim na czujności.

W zależności od problemów z hamulcami, może pojawić się również pisk. Dźwięk taki świadczy przede wszystkim o tym, że klocki hamulcowe zostały już w pewnym stopniu zużyte. Wymiana klocków hamulcowych jest konieczna wtedy, gdy grubość materiału ciernego wyniesie około 3 mm. Pisk hamulców jest zatem swego rodzaju ostrzeżeniem, że te części układu hamowania się zużyły i konieczna jest ich wymiana.

By : 1 lipca 2022 NO Comment

Type your Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *